RESIDENT EVIL 2: REMAKE İNCELEME
Herkese selamlar,
Bugün incelemesini yazacağım oyun başlıkta da görüldüğü üzere RE2:REMAKE 1998 yapımı oyunun yeniden yapımı olan bu oyun Metacritic sitesinden 91 puan, Oyuncuların puanlamasına göre de 10 üzerinden 8,9 puan almış. Daha fazla bekletmeden hikaye ile incelemeye başlayalım
HİKAYE
Oyun iki farklı karakterden biri ile başlamamızı istiyor bizden ilk karakterle hikayeyi bitirdikten sonra diğer karakterin o sırada ne yaptığını öğrenmemizi sağlayan second run kısmını açıyoruz. Karakterlerimizden biri henüz polislik mesleğinde ilk iş günü olan Leon. Diğer karakterimiz ise polis olana abisini aramak için Raccoon City e yolu düşen Claire. Şehire ulaştıklarında şehrin zombilerle kaynadığını görürler bu andan sonra da hedefleri şehirden canlı ve tek parça çıkmak olur. hikaye ana hatları ile böyle. Çok ilgi çekici bir hikaye gibi hissettirmiyor ama aslına sadık. Hikayeyi sunuş biçimi de kuvvetli sayılmaz açıkçası. Özellikle oyunda iki farklı karakter ve iki farklı hikaye mevzusu tamamen yanlış. Tamam ara sahneler, diyaloglar ve karşılaştıkları kişiler değiştirilmiş ama diğer karakterin o sırada ne yaptığını göreceksiniz ifadesi yanlış olmuş. iki karakterde de aynı final bossuyla kapışıyoruz. Oyunda bizi durmadan takip eden T-00 -nam-ı diğer Mr.X- ile aynı yerlerde karşılaşıyor aynı bulmacaları çözüyoruz. Ama Resident Evil oyunları hikaye açısından bir başyapıt iddiası sunmadıklarından ve de çoğunluk bu oyunu hikayesi için almadığından biraz tolare edilebilir. O zaman oyunun asıl iddialı olduğu yere; oynanışa geçelim.
OYNANIŞ
Aksiyon- Korku türünde olan bu oyunun vadettiği şeyleri güzel bir şekilde verdiğini söyleyebilirim. Özellikle oyunun ilk yarısının geçtiği karakol kısımları oldukça keyifli. Keşif hissini oldukça sağlam veriyor. Oyunda ucuz korku dediğimiz durmadan ekrana sıçrayan garip yaratıklar yerine sürekli sizi tetikte tutan bir yol izlenmiş. Tüm karakolu dolaşan, öldürülemeyen ve ses çıkardığınız anda dibinizde biten Mr. X bunun en iyi örneği. durmadan sizi kovalıyor ve soluklanmaya neredeyse vakit bulamıyorsunuz. üstüne bir de zombilerin peşinizi bırakmaması ekleniyor. Ve uzun bir zamandır beynimize kodlanan "Zombinin kafasına sıkılır kafasına" mantığı bu oyunda pek işe yaramıyor. yere devrilen bir zombinin ölüp ölmediğini anlayamıyorsunuz ve üstüne bir de çok sınırlı kaynaklarınız eklenince iş daha da gerici bir hal alıyor. Zombilerin kafasına sıkmak yerine bu oyundaki çözüm onların hareket etmelerini engelleyecek bir biçimde uzuvlarını koparmak olacak. Çünkü bazen iki üç mermide zombinin kafasını dağıtabileceğiniz gibi bir şarjör harcayıp hala devrilmediğini de görebiliyorsunuz. Oyun da size şu ikilemi yaşatıyor ; şu zombiye mermi harcamak ne kadar mantıklı, daha güçlü olan silahlarımdan birini mi kullansam? ya boss savaşında daha çok lazım olursa. diye durmadan kaynak tutmanız gerekiyor zira bu oyun sıka sıka ilerleyebileceğiniz bir yapıda değil, her mermiyi saymanız, her kaynağı idareli kullanmanız gerekiyor. Oyunun ikinci kısmında bu hissiyat kayboluyor ve yerini daha çizgisel bir oynanışa bırakıyor. bu kısımlarda keşif hissi kalmıyor zaten. Oynanıştan da bahsettiğimize göre geçelim Atmosfer ve mekaniklere.
ATMOSFER , GRAFİKLER VE TEKNİK DETAYLAR
Oyunun grafikleri benim hoşuma gitti. Ancak karakter modellemeleri plastik bebek gibi hissettiriyor ve yüz ifadeleri oldukça kötü duruyor. zombilere ateş ettiğiniz yerden parça kopması vuruş hissiyatını oldukça güçlendiriyor ve daha güçlü silahlara zombilerinin kafalarını dağıtmak oldukça tatmin edici. Atmosfer bakımından oldukça kuvvetli bulunduğunuz yerin kasveti de gerilimi arttırıyor. Oyunda herhangi bir optimizasyon sıkıntısı bulunmamakta oyunu 1650ti ekran kartıyla oldukça akıcı bir şekilde deneyim ettim. Sonuca gelirsek RE2:REMAKE asıl oyunun düzgün bir şekilde günümüz standartlarına getirilmiş rafine bit oyun olmuş. Oyunun iki kısmını da yaklaşık 14 saatte bitirdim. Ne yazık ki oyun fiyatları yüzünden düz fiyatlıyla alınmamalı indirim beklenmeli diyorum. Herkese iyi eğlenceler iyi oyunlar dilerim.
Yorumlar
Yorum Gönder